Jeff Bezos comunică în mod consecvent cele patru valori fundamentale care au făcut Amazon un succes:
1. Obsesie pentru client
Bezos nu le spune angajaților să acorde atenție clientului; le amintește să fie obsedați de acest lucru. Și o face încă de la prima scrisoare a acționarului în 1997.
2. Gândire pe termen lung
Bezos a afirmat în mod constant că una dintre valorile de bază ale Amazonului este să gândească pe termen mai lung decât majoritatea companiilor.
Multe companii vor renunța la o idee dacă nu produce randamente într-un trimestru sau un an, dar „Amazon va rămâne cu o inițiativă timp de cinci, șase, șapte ani - păstrând în același timp investiția gestionabilă, învățând și îmbunătățind în mod constant - până când câștigă impuls și acceptare. ”
3. Dorința de a inventa
O mentalitate de pionierat nu se întâmplă doar în cadrul unei organizații. Un lider trebuie să inspire o echipă, să se străduiască să realizeze ceva diferit și unic.
4. Mândrie în excelența operațională
În scrisoarea sa din 1998, Bezos a definit excelența operațională ca o valoare de bază a companiei. Potrivit lui Bezos, „Excelența operațională implică două lucruri. A oferi îmbunătățiri continue în experiența clienților și a conduce productivitatea, eficiența și viteza activelor în toate afacerile noastre. ”
„Oamenii nu vor vedea niciodată 90% din ceea ce faci tu”, a spus Bezos. „Singurul lucru care te face să ai standarde înalte în acea muncă pe care nimeni nu o vede vreodată este propria mândrie profesională în excelența operațională.”
Kommentare