Kevin Plank, fondatorul companiei de îmbrăcăminte de fitness Under Armour, era în pragul falimentului când a început să vândă îmbrăcăminte sub marca Under Armour. A luat toți banii economisiți, aproximativ 20.000 de dolari, și a acumulat o sumă suplimentară de 40.000 de dolari din cardul de credit pentru a finanța compania.
Curând după aceea, a făcut o vânzare importantă de 17.000 de dolari către Georgia Tech University și, într-un val de impuls, a făcut vânzări către echipele din Liga Națională de Fotbal a Statelor Unite. De acolo, a continuat, în doar câțiva ani, să cultive milioane de vânzări și să angajeze sute de angajați. Astăzi, Under Armour face 6 miliarde de dolari în vânzări și are 5.900 de angajați.
Povestea din spatele succesului lui Kevin Plank
Crescând în Kensington, Maryland, Kevin Plank a avut o pasiune pentru sport încă de la o vârstă fragedă, jucând pentru clubul de fotbal Maplewood Maple Leafs.
Frustrarea de a juca fotbal cu un tricou transpirat este cea care a dat naștere ideii de a crea îmbrăcăminte atletică care elimină umezeala. El și-a făcut drum de la subsolul bunicii sale din Washington, DC, înarmat cu un vis ambițios și cu un material cumpărat local, și a muncit din greu pentru a-și aduce produsele în topul industriei de îmbrăcăminte sportivă.
Născut la 13 august 1972, în Maryland, tatăl lui Plank era dezvoltator de terenuri și mama sa, primarul orașului. A absolvit liceul St. John’s College, a obținut licența și masteratul în administrarea afacerilor de la Universitatea din Maryland.
În timp ce era la universitate, Plank a lansat diverse afaceri care au dus la nașterea brandului Under Armour la vârsta de 24 de ani. El era încă în casa bunicii sale când a semnat primul său contract cu Liga Națională de Fotbal a Statelor Unite (NFL) ca furnizor oficial pentru NFL Europa League.
Cum a venit Kevin Plank cu numele Under Armour?
Vă va surprinde să aflați că ‘Under Armour’ nu este primul concept pe care Plank îl avea pentru brandul său; a avut mai multe opțiuni înainte de a se decide. Mai întâi s-a gândit să cheme compania Heart, din gândul că cineva își poartă inima în mânecă, dar negocierile privind brevetele și licența comercială nu au fost finalizate cu succes. Apoi a considerat Body Armour ca fiind numele perfect, dar numele era deja folosit de unii producători din New Jersey.
Într-un moment în care se simțea abătut, fratele său mai mare a făcut un comentariu și a întrebat în glumă: „Cum merge compania la care lucrezi, uhh ... Under Armour?” A completat din nou documentele privind brevetele și marca înregistrată iar cererea a fost trimisă.
Povestea Under Armour
Plank a creat primul tricou, prototipul „The Shorty”, era moale, elastic, ușor și absorbea transpirația mai repede decât orice alt produs din piață. Tricoul revoluționar a menținut sportivii uscați și ușori. Anul 1996 a marcat începutul poveștii de succes a lui Plank, cu sub 20.000 de dolari pe care îi economisise din vânzarea de tricouri la concerte.
La un an de la înființarea companiei, el avea o datorie de 40.000 de dolari pe cardul de credit și era falit. Apoi, a trecut de la a trimite tricouri prietenilor săi care jucau fotbal profesional pentru a le promova în vestiar, la vânzarea a 500 de tricouri care au generat 17.000 de dolari în prima sa vânzare către Georgia Tech.
La sfârșitul cel de-al doilea an, vânduse produse în valoare de 100.000 de dolari echipelor de fotbal NFL și, când produsul a început să fie cunoscut de diverse echipe și comercianți cu amănuntul, afacerea sa a început să devină o afacere de milioane de dolari.
Under Armour are acum vânzări care se ridică la aproximativ 6 miliarde USD, are peste 5.900 de angajați și sediul central în Baltimore, Maryland. De asemenea, s-au extins pe linia de produse pentru a include îmbrăcăminte sportivă și casual, încălțăminte și echipamente sportive.
Potrivit miliardarului, este nevoie doar de un singur lucru pentru a avea succes: acțiune.
„Dacă vrei ceva cu adevărat, depinde doar de tine să o faci”, a declarat Kevin Plank pentru CNBC.
Plank și-a început afacerea de la subsolul bunicii sale și spune că fiecare moment este un moment bun pentru a începe o aventură.
Cele 10 reguli pentru succes conform lui Plank
1. Ne controlăm propriul destin
2. Perfecțiunea este dușmanul inovației
3. Nu te mulțumi cu puțin
4. Găsește-ți propriul Darth Vader
5. De ce nu noi?
6. Lucrează cu oameni minunați
7. Fii renumit pentru un singur lucru
8. Ia rapid deciziile
9. Abordează o mentalitate de „luptă ca o familie”
10. Dă-i o șansă
Ți-a plăcut acest articol? Împărtășește-l și cu prietenii tăi, cine știe ce idei va vor veni :)
Comments